Friday, September 24, 2021

Одржан велики екуменистички скуп на челу са архијеретиком папом, уз учешће фанарских, руских и српских екумениста

 

Преносимо са сајта епархије будимске Београдске СПЦ:

52. Међународни евхаристијски конгрес одржан у Будимпешти

У Будимпешти је у недељу, 12. септембра 2021. године, завршен 52. Међународни евхаристијски конгрес у организацији Римокатоличке цркве а који је окупио њене бискупе, свештенике, теологе и вернике из читавог света али и православне.

Конгрес је започео 05. септембра мисом на Тргу хероја коју је предводио председник Већа бискупске конференције Европе кардинал Анђело Бањаско који је поручио да савремени човек није сам пред изазовима данашњице те да је ту увек Бог који гледа. Кардинал је такође поручио да „…евхаристија надилази сваку усамљеност, сваку удаљеност и сваку равнодушност“ додавши „да у Цркви, упркос свакој слабости и кривици њених чланова, сјаји светлост Христова“. Домаћин, примас Мађарске кадинал др Ердо Петер такође је нагласио да „Христос не оставља Цркву, народе и човечанство саме. Такође, кардинал Ердо Петер упутио је позив и источним хришћанима на молитву за јединство хришћана пред искушењима овог доба.

Овогодишњи евхаристијски конгрес под геслом „Сви су моји извори у Теби“ (Пс. 87,7) заправо је требао бити уприличен прошле године што због пандемије коронавируса није било могуће. Будимпешта је по други пут домаћин Међународног евхаристијског конгреса, а први овакав конгрес је био 1938. године.

Мисна славља као и бројна предавања одржавана су на више места у Будимпешти уз активну помоћ и учешће чланова Владе Мађарске међу којима има и неколико теолога. Међу предавачима били су мађарски председник Адер Јанош, мелкитски гркокатолички патријарх Јусуф Абси који је са гркокатолицима у Будимпешти служио мису источног или како је они називају византијског типа, затим кардинали: Ердо Петер (Мађарска) , Роберт Сарах (Гвинеја), Доминик Дука (Чешка), Станислав Гадецки (Пољска), Жан Клод Холерих (Луксембург), Чарлс Маунг Бо (Мјанмар), Луј Рафаел Сако (Ирак), Енрике Порас Кардозо (Венецуела), Јосип Бозанић из Загреба који је искористио прилику да говори о Степинцу, додуше цитирајући његове записе о евхаристији. Осим поменутих кардинала међу предавачима је било још других кардинала, бискупа као и професора међу којима и Лајош Долхаи (Мађарска), Мери Хили (САД), Хелмут Хопинг (Немачка), Меријан Шлосер (Аустрија) и бројни други.

За нас православне посебно интересантно је било гостовање и обраћање Митрополита волоколамског Илариона (Алфејев) који је говорио о православном схватању евхаристије те нагласио да “иако Католичка црква и Православна црква нису у евхаристијском заједништву(о томе да не исповеда стварно стање у светском псеудоправослављу, нити износи чињеницу да између јеретичке римокатоличке цркве и расколника и јеретика из светског псеудоправославља постоји унија од 1965. године! Више о тој унији можете прочитати у књизи "Јединство ,,цркава" се догодило" и у ауторском тексту брата у Христу Евсевија Петровића - п.п. ), њих уједињује вера у стварно присуство Христа у тајни евхаристије(ово јеретичко вероисповедање је сувишно и коментарисати,али рећи ћемо пар речи и о томе. Свети Оци су јасно исповедили да ван Цркве НЕ ПОСТОЈЕ Свете Тајне,да ван Цркве самим тим нема ни Светог Причешћа! Ван Цркве нема хришћанства, нема спасења, по учењу Светих Отаца, па самим тим, како је онда могуће наводно "стварно присуство Христа" у јеретичкој ехваристији?!?Никад и никако!Ево шта о јеретичком причешћу говори отац Јустин Ћелијски: Причешће од јеретика отућује од Бога и предаје ћаволу... хлеб јеретички није тело Христово. Каква је разлика измећу светлости и таме, таква је и измећу Православног Причешћа и јеретичког. Православно просвећује, јеретичко помрачује; једно сједињује са Христом, друго - са ђаволом; једно оживљује душу, а друго - убија. Причешће из јеретичких руку јесте отров, а не прост хлеб. -п.п.). Ова вера нашла је посебан израз у литургијској и теолошкој традицији Православне Цркве, која Божанску Литургију схвата као врхунац литургијског живота, као божанску службу која превазилази просторна и временска ограничења.“

Високопреосвећени Митрополит Иларион у оквиру своје посете Мађарској посетио је православну саборну цркву у Сентандреји, где је благословом Преосвештеног Епископа будимског Лукијана молитвено учествовао у светој Литургију, а такође је посетио и храм Св. Великомученика Георгија у Будимпшети где га је срдачно дочекао Епископ Лукијан са свештенством након чега су двојица архијереја разговарали о положају православне Цркве у свету као и изазовима са којима се она сусреће.

Посета Патријарха Вартоломеја

Пред сам крај Конгреса у Мађарску је на позив Римокатоличке цркве допутовао и Патријарх цариградски Вартоломеј. Њега је дочекао заменик премијера Шемјен Жолт, а сусрео се и са председником државе Адером. Патријарх је присуствовао миси коју је на Кошут тргу испред Парламента служио примас Мађарске кардинал др Ердо Петер. На крају мисе, сабранима се обратио патријарх Вартоломеј.

Обраћање Патријарха Вартоломеја на Међународном евхаристијском конгресу у Будимпешти | Српска Православна Епархија будимска (serbdiocese.hu)

Долазак Патријарха Вартоломеја у Мађарску на позив Римокатоличке цркве, био је повод за Митрополита бечког и аустријског Арсенија, који се још назива и егзархом Мађарске и средње Европе, да за вернике Цариградске патријаршије и Патријарха уприличи полагање камена темељца за нову капелу. Капела ће бити у оквиру дворишта зграде у Музеум улици у Будимпшети, а која је од стране државе поклоњена Цариградској патријаршији као утешна награда за изгубљени судски спор у вези цркве на Петефи тргу коју су Грци потраживали, а коју је давне 1801. године освештао једини православни епископ у Мађарској, Будимски Владика Дионисије Поповић и која је била под духовном јурисдикцијом Српске цркве.

На свечаност полагања камена темељца за нову капелу Цариградске патријаршије у Будимпешти која је уприличена 11. септембра ове године, од православних био је позван једино српски православни епископ будимски који се није одазвао позиву, показујући тиме да је територија Мађарске канонска територија Српске православне цркве, на којој су овакве активности Цариградске патријаршије непожељне и нелегитимне. Међутим, на овој свечаности било је више гостујућих свештеника Цариградске патријаршије (углавном из Беча), гостујући византијски хор, Грци представници дипломатског кора, представници Римокатоличке цркве и медији. Најинтересантније али и забрињавајуће је било присуство Епископа Исаије из Православне цркве чешких земаља и Словачке. По којој основи и из којих разлога је управо он присуствовао полагању камена темељца остало је непознато, с обзиром да на званичној фејсбук страници Цариградске патријаршије нису објављене фотографије на којима се Епископ Исаија види.

Још једна занимљивост у вези посете Патријарха Вартоломеја Мађарској била је та да је Митрополија Аустрије најавила његово служење свете Литургије у римокатоличкој градској парохијској цркви Пресвете Богородице у Будимпешти, коју ипак није служио али је присуствовао Литургији коју су служили свештеник и ђакон. Његово присуство светој Литургији коју су служили свештеници Цариградске патријаршије управо у римокатоличкој цркви сведочи о „праву“ и укорењености Цариградске патријаршије у Мађарској али и о дубоко нарушеним односима међу помесним православним Црквама.


"Православни" јеретици са Фанара служе у римокатоличком храму

Када је у питању територија Мађарске, на Критском сабору(тачније псеудосабору! - п.п.) али и на ранијим предсаборским конференцијама јасно је одређено да она припада Српској православној цркви. Због тога је на Критском сабору Епископ будимски јасно био титулисан и на грчком и на енглеском језику као Будимски, а не као неки други епископи са назнаком „у Аустрији, „у Немачкој“ , „у Америци“ итд. Поред тога, територија Мађарске није ушла у систем Епископских сабрања, и нема своје Епископско сабрање православних као комплетна дијаспора, а којим председава представник Цариградске патријаршије.

Посета Папе Фрање Мађарској – Statio Orbis

На завршницу 52. Међународног евхаристијског конгреса у Будимпешту је 12. септембра допутовао папа Фрањо како би служио мису и затворио Конгрес. Папу су најпре на аеродрому у Будимпешти дочекали кардинал др Ердо Петер и мађарски заменик премијера Шемјен Жолт. По доласку у Будимпешту, Папа се најпре састао са државним врхом Мађарске – председником државе Адером и председником Владе Виктором Орбаном. Премијер Орбан је овом приликом замолио Папу да заштити хришћанство у Мађарској, док је папа послао поруке мира и нарочито се осврнуо на пораст антисемитизма( сви ти јеретици,било да је реч о римокатолицима или онима из светског псеудоправославља би и Свете Оце, који су ватрено разобличавали Жидове и њихово безакоње, такође назвали "антисемитима" - п.п.) у свету и позвао на промоцију братства и заједништва.

Папа Фрања се затим упутио према Тргу хероја где се најпре у Музеју уметности састао са представницима цркава и верских заједница у Мађарској. Овом пријему је на позив Римокатоличке цркве и Владе Мађарске а на основу одлуке и благослова Светог Синода СПЦ присуствовао и Епископ будимски Лукијан у пратњи архијерејског заменика оца Војислава Галића. Приликом сусрета са папом Фрањом, Владика Лукијан је пренео поздраве Његове Светости Патријарха српског Порфирија и чланова Светог Синода СПЦ пожелевши му пријатан боравак у Мађарској(и ово порука такође довољно говори о томе какав став дотични ,,пастири" имају везано за посету архијеретика папе њиховој канонској територији и колико им је стало до ,,верног" народа, а колико до улизивања ономе чија је једина политика привођење свих Срба ,,шизматика" под своје јеретичке скуте, у чему је на жалост пре више од пола века, на жалост и успео! -п.п.). У светлу беатификације пољског кардинала Стефана Вишинског која је истога дана свечано обележена у Варшави, Владика Лукијан се захвалио Папи на непоколебивом ставу према случају канонизације контроверзног хрватског кардинала Степинца(псеудоправославни пастири - вукови у овчијој кожи из Београдске патријаршије,не би имали никакав проблем са тим да као светог поштују онога ко је цео живот посветио усташкој крилатици "трећину побити,
трећину протерати,трећину покатоличити,што на делу свакодневно показују,
пљујући по жртви Срба пострадалих у логорима широм усташке НДХ,нарочито у усташком логору Јасеновац!
-п.п.). Папа Фрања је овом приликом изразио задовољство што се среће са православним Србима у Мађарској(захваљујући онима који овај народ већ деценијама воде у пакао, уместо ка спасењу, који га воде ка архијеретику папи, у Мађарској практично и нема истински православних Срба! А ако неки истински православни Србин тамо и постоји, било да је реч о клирику или вернику, он нити има молитвено општење са црквама светског псеудоправославља и њеним псеудопастирима, нити има и најмању жељу да се сусретне са архијеретиком папом -п.п.).


архијеретик папа Фрањо и ,,епископ будимски" Лукијан

Папа се након сусрета са представницама цркава у Мађарској упутио у обилазак Трга хероја где га је радосно дочекало више од 100.000 окупљених верника, и где је потом служио централну мису поводом затварања 52. Међународног евхаристијског конгреса. На Тргу хероја током мисе је доминирала бела боја свештеничких одежди али и других учесника скупа. Хор којим је дириговао Марко Фрисина бројао је 2.000 чланова.

Своју проповед у Будимпешти, Папа је започео понављајући Христове речи: Ко сам ја? На ове речи свако је дужан дати лични одговор Христу. Папа је такође истакао „да бисмо више вољели моћног месију, а не распетог слугу. Евхаристија стоји ту пред нама како би нас подестила ко је Бог. Не чини то речима, него конкретно, показујући нам Бога као разломљени Хлеб, као Љубав распету и даровану. Можемо додати много церемонијалности, али Господ остаје ту, у једноставности Хлеба који се ломи и дели. Он је ту да нас спаси, постаје слуга; да би нама дао живот Он умире.“ Папа је потакнуо вернике да мисле о томе колико се Христос, који се нуди само с љубављу, разликује од моћних и победничких месија којима се клања свет.

„Посветимо време клањању, томе начину молитве који се превише заборавља. Посветимо време богослужењу. Нека Исус – Хлеб Живота оздрави наше затворености и отвори нас за дељење, излечи нас од укочености и од окрутности, нека нас ослободи од паралишућег робовања брањењу своје слике, нека нас надахне да га пратимо тамо где нас жели повести.“ – поручио је папа.

На крају свог обраћања папа је поручио: “Драга браћо и сестре, допустимо да нас сусрет са Исусом у евхаристији преобрази, као што је преобразио велике и храбре свеце које славите, ту мислим на светог Стефана (Иштвана) и свету Елизабету (Ержебет). Немојмо се препустити вјери која живи од ритуала и понављања, отворимо се саблажњивој новости распетога и васкрслог Бога, Хлеба који се ломи и да свету дадне живот. Бићемо тада у радости, и ми сами ћемо доносити радост.”

Папа је на крају изразио жељу да Међународни евхаристијски конгрес у Будимпешти буде полазиште за прихватање „заокрета милости“.

,,јеромонах" Варнава (Кнежевић)