схимонах Епифаније(Чернов)
Катакомбна Сверуска Православна Црква сматра совјетску власт – за друштвену власт антихриста. А лажну сергијанску цркву, која као „Богом дану“, прихвати богоборне, антихристове власти, Катакомбна Црква сматра зараженом „јересју над јересима“, које ће се појавити на земљи, јересју антихристовом и призива све православне хришћане да поштују анатему свих претходних Сабора правосалвне Цркве против ове лажне цркве, која у читавом свету вештачки накалемљује у себи скривену „последњу јерес на земљи“!И овај закључак правимо не случајно и усамљено, већ нас на овај закључак наводе одлуке:
I Анатема-проклетство, изговорено од стране патријарха Тихона, против совјетске власти 19.јануара 1918.године и потврђена на Сверуском помесном сабору 22.јануара исте године.
II Анатема, објављена од тајног Светог сабора Сверуске Православне Катакомбне Цркве у Петрограду (1929.године), под председавањем петроградског митрополита Јосифа, против митрополита Сергија Страгородског и оних с њим.
III Тајни освећени сабор петроградски назвао је сергијанску лажну цркву проантирхистовоском, лишеном благодати Светога Духа, која се у потпуности одвоји од истините Цркве Христове Православне.
IV Сверуска Православна Катакомбна Црква признаје и прихвата канонске одлуке тајног освећеног Сибирског сабора из Уст-Кутска, којима је председавао митрополит Јован, а који се одиграо у јулу 1937.године, са које је у Духу Светом објављено, да је клетва-анатема бачена од Његове светости патријарха Тихона 19.јануара 1918.године против антихристове сојветске власти и свих њених сарадника, „на снази и да под њено дејство потпадају и остају везани сви свештени и црквени служитељи“.
V Освећени Усткутски сабор забранио је свим православним хришћанским верницима да буду руковођени од духовника, који бивају признати и озакоњени од антихришћанске власти. Под ове забрану потпадају сви духовници, озакоњени за време тројице последњих лажних патријараха: Сергија, Алексија и Пимена(*овде можемо слободно додати и све друге сергијанске лажне патријархе после Пимена,а то су Алексеј II и Кирил).
VI Канонска правила тајних, катакомбних Сабора светих исповедника, пострадалих у време иконоборачке јереси. Преподобни Теодор Студит, један од најбитнијих учесника ових катакобмних сабора, говори нам у својим строгим одлукама и правилима, које је донела истинујућа Црква да би се заштитила од владајуће јереси, ослоњене на тадашњу власт. Ова правила у наше време имају још већи значај, зато што савремена јерес, јерес антихристова - по својој суштини и последицама, превазилази све јереси, које до сада постојаху.
VII Свети Други Васељенски сабор озакоњује у правилу 1: «Да се свака јерес предаје анатеми!»
«Нико не може два господара служити; јер или ће једнога мрзети, а другога љубити; или ће се једнога држати, а другога презирати. Не можете служити Богу и мамону» (Мт.6,24).
«Какву заједницу има свјетлост с тамом? А какву сагласност Христос са Велијаром?» (2.Кор.6,14-15).
«Али је Бог веран, да реч наша вама не постаде да и не. Јер Син Божији Исус Христос, којега ми вама проповедасмо, ја и Силуан и Тимотеј, не постаде да и не, него у Њему постаде да. Јер колико је обећања Божијих, у Њему су да, и у Њему су амин, Богу на славу кроз нас.» (2.Кор.1,18-20).
«...Него вас познајем да љубави Божије немате у себи. Ја сам дошао у име Оца својега и не примате ме; ако други дође у име своје, њега ћете примити.» (Јн.5,42-43).
«Ако неко долази к вама и ово учење (да Исус Христос јесте Бог!) не доноси, не примајте га у кућу и не поздрављајте се. Јер ко се поздравља с њим учествује у његовим злим делима.» (2.Јов.1,10-11).
«Али ако вам и ми или анђео с неба проповеда јеванђеље друкчије него што вам проповедасмо, АНАТЕМА да буде!» (Гал.1,8).
«Ако неко не љуби Господа Исуса Христа, нека је АНАТЕМА. Маран ата!» (1.Кор.16, 22).
схимонах Епифаније (Чернов),Јеванђелско слово о лажним пастирима(Отпадничка лажна црква)