Tuesday, January 18, 2022

Поучна прича: Умримо на путу за Јерусалим

Решио мали мрав да иде на поклоњење светињама у Јерусалим. Ту своју намеру објави свим животињама на једном великом животињском збору. Запрепасте се сви од реда. Па како је која дохватила реч, а прво су говориле велике животиње, крену да га коре и грде.

– Баш си ти, тако мали и слабашан, решио да идеш за Јерусалим. Ми, велики и снажни, неусуђујемо се да кренемо. Па знаш ли ти, колико је мора и гора до тамо. Па колико је опасности.

Ређали су се дискутанти читавог дана, а мали мрав је покушавао да добије реч, али како је био мали и најмањи на сабору, никако није успевао. По неко га примети, па се још јаче брецну на њега:

– Гле ти њега, толика брда и планине, а он ће све то да пређе.

Када дође вече, и сви су већ говорили, дозволише и малом мраву да каже нешто.

– Ето, ја знам да сам мали и најмањи од свих вас. Знам да има много опасности на том путу и да је много мора и гора до тамо. Ја знам да је Јерусалим далеко – aли ја хоћу, да умрем на путу за Јерусалим.

Ми, драга браћо и сестре, не знамо да ли ћемо дочекати коначну победу Добра у свом животу. Али ми треба да се боримо за ту победу, и смрт да нас затекне на томе путу. Тада ћемо стати пред нашег Бога Правде.

Ми треба да умремо, сваки у свом животу, на своме путу за Јерусалим. Амин.