Sunday, July 24, 2022

Свети Јефрем Сирин: Покајање

Покај се пре но што смрт затвори врата твога живота и отвори врата Суда. Покај се пре смрти, а пошто не знаш час смрти, то покај се данас и сад, и престани понављати грех свој. Овако се моли Богу св. Јефрем Сирин:

Пре неголи се точак времена заустави у моме животу, – помилуј ме. Пре неголи дуне ветар смрти, и на телу моме појаве се болести, весници смрти, – помилуј ме. 

Пре неголи величанствено сунце на висини помркне за мене, – помилуј ме; и нека сијне за мене светлост Твоја свише и растера страшну таму ума мојега. 

Пре него се земља врати у земљу и постане трулеж, и пре пропасти свих црта красоте њене, – помилуј.  Пре неголи греси моји предваре ме на Суду и посраме пред Судијом, – помилуј, Господе , испуњени благошћу. Пре него воинства изађу, предходећи Сину Цареву, да саберу бедни род наш пред престо Судије, – помилуј. Пре неголи зазвучи глас трубе пред пришествијем Твојим, поштеди слуге Твоје и помилуј, Господе наш Исусе. Пре неголи заклучаш двер Твоју преда мном, Сине Божји, и пре него ја постанем храном неугасивог огња пакленог, – помилуј ме.
„Нема покоја на земљи онима који желе спасење“, борба је непрестана,… А кад дође спасење дође и покој“

У једној својој молитви обраћа се Свети Јефрем Сирин Богу с овим речима: У онај страшни и ужасни дан рећи ћеш Tи нама грешнима, Господе – ви људи добро знате, шта сам Ја претрпео за вас… Шта сте ви претрпели за Мене? Шта ћу на ово рећи ја непокајани, лукави, грешни, скверни? Мученици ће тада указати на ране своје, на мучења, на одсечене делове тела свога, и на трпљење своје до краја. Подвижници ће указати на своје подвижништво, на дуги пост, на бдења, на несреброљубље, на сузе и на трпљење своје до краја. А ја, лењиви и грешни, безакони, на што ћу ја указати?… Поштеди, Господе! Поштеди, Милостиви! Поштеди, Човекољубче!